reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x
reklama

Nezaradené

Čo ukázať cudzincovi zo Slovenska (za desať dní) II

Miro Jankes

Čo ukázať cudzincovi zo Slovenska (za desať dní) II

Počasie pod psa. Prší, prší, prší.Keď vykukne na chvíľu slnko, snažíme sa to čo najviac využiť.Prvá cesta vedie do Vrátnej. Kabínkovou lanovkou sa dostaneme do Snilovského sedla.

  • 23. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 340x
  • 7
Na návšteve u Ruda Slobodu

Miro Jankes

Na návšteve u Ruda Slobodu

Ráno pod Strečnom a ani v Žiline na opravovanom moste nebola zápcha.Je pol dvanástej. Lietadlo z Bruselu priletí až po druhej. Do GPs-ka som si chcel naťukať Devínsku Novú Ves, ale nič také tam nebolo. Išiel som teda podľa mapy a tiež trochu intuitívne. Z dediny by malo byť vidieť Rakúsko a Dunaj. Zastal som na malom parkovisku. Nebola tam žiadna ceduľa, ktorá by mi pomohla s identifikáciou.

  • 14. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 215x
  • 2
Fotenie orchideí

Miro Jankes

Fotenie orchideí

Orchidey v maminej záhrade nikdy nerástli. Nemali sme ich ani v dome. Mama pestovala pivónie, chryzantémy, georgíny a tulipány. A v dome kaktusy a muškáty.Prvý krát som skutočnú orchideu videl až pri návšteve príbuzných v Nemecku pred niekoľkými rokmi. Odvtedy sa aj u nás v obchodoch začali vo veľkom predávať a žena si ich zopár kúpila.Sú to vďačné kvety, ktoré vydržia kvitnúť niekoľko mesiacov vkuse.

  • 16. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 180x
  • 27
Dajte si pozor na podvodníkov

Miro Jankes

Dajte si pozor na podvodníkov

Žena je služobne v zahraničí. Je to tisícky kilometrov ďaleko a zatiaľ sa mi nepodarilo s ňou spojiť. Preto som sa potešil, keď mi po príchode z roboty zazvonil telefón - pevná linka, a ozval sa odkazovač. Že mám odkaz. Mám vytočiť číslo 0900 811 802 a stlačiť hviezdičku.

  • 20. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 232x
  • 42
Zväčšenina (II)

Miro Jankes

Zväčšenina (II)

Je to známy film (Blow-up) z roku 1966. Michelangelo Antonioni v ňom rozvíja príbeh fotografa, ktorí fotí v parku zaujímavú ženu. Až keď fotografiu doma zväčší, uvidí na nej v kríku ležiaceho mŕtveho muža.

  • 19. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 050x
  • 9
reklama
Jordán prišiel na návštevu do mesta

Miro Jankes

Jordán prišiel na návštevu do mesta

Malý potok, pretekajúci poza Košúty I a Košúty II v Martine, sa po dnešných troch búrkach rozhodol navštíviť sídliská.

  • 15. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 338x
  • 3
V sobotu ráno na budúci týždeň vstanem a pôjdem voliť

Miro Jankes

V sobotu ráno na budúci týždeň vstanem a pôjdem voliť

Robím tak aj napriek tomu, že to už viac ako dvadsať rokov nie je povinné.Pamätám si správy v televízii z volieb za totality. Ako zapálení aktivisti jedinej volenej strany chodili s prenosnou urnou za starými, chorými ľudmi na samoty, aby dosiahli 99 % účasť vo voľbách. Neviem, či to dokonca nebolo 99,9 %. Kto vtedy nešiel voliť a nebol chorý, stal sa okamžite podozrivý.

  • 2. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 002x
  • 15
Samoliečba naivity

Miro Jankes

Samoliečba naivity

"Už toho bolo dosť. Stačilo. Zajtra dávam výpoveď", boli moje slová v utorok.V stredu ráno som po takmer prebdenej noci a po nekonečných rozhovoroch s mojou lepšou polovičkou ešte dodal:" Keď si nájdem nejakú novú robotu".

  • 7. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 588x
  • 7
Prečo nemám rád (slovenských) politikov

Miro Jankes

Prečo nemám rád (slovenských) politikov

Nemôžem písať o českých, poľských alebo maďarských, pretože na ich zázraky nenatrafím každý deň v správach. To už musia vyviesť dáku riadnu sprostosť, aby som sa o nich niečo dozvedel.Môžem písať ale o tých našich. Vraj sa tam hore pretŕčajú aj za moje peniaze, tak by bolo dobré ich občas skontrolovať.Hneď na začiatok musím napísať, že som pravičiar a ešte k tomu liberálny. Nerád platím obrovské dane, aby ich "sociálny" štát mohol prerozdeliť. A potom sa chváliť, čo všetko je u nás "zadarmo" a ako sa o nás dokáže postarať.Mal by som ešte dodať, že nie som v žiadnej strane a ani sa do žiadnej nechystám.

  • 23. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 381x
  • 23
Moja prvá fotokniha

Miro Jankes

Moja prvá fotokniha

Kolegyňa doniesla do roboty ukázať fotoknihu, ktorú dali urobiť ich šesťročnej dcére.Výber fotografií od narodenia až po súčasnosť.Zaujalo ma to a rozhodol som sa, že to tiež vyskúšam.

  • 13. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 696x
  • 13
reklama
Iná zima

Miro Jankes

Iná zima

Rozhodol som sa, že tento rok budem fotiť iba modelky a pekné ženy.

  • 9. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 382x
  • 9
Pf 2010

Miro Jankes

Pf 2010

  • 20. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 084x
  • 5
Pina Bausch

Miro Jankes

Pina Bausch

Koho nezaujíma moderný balet a experimentálny film nech ďalej ani nečíta. V článočku si chcem pripomenúť neprehliadnuteľnú nemeckú tanečníčku a choreografku, ktorá tento rok v lete vo veku 68 rokov zomrela.

  • 9. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 420x
  • 3
Keď je v Mošovciach jarmok

Miro Jankes

Keď je v Mošovciach jarmok

Polia v okolí sa premenia na parkoviská

  • 3. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 216x
  • 3
Ľudia z iných storočí

Miro Jankes

Ľudia z iných storočí

Bolo to asi pred desiatimi rokmi.Z oravskej strany sme stúpali do Baníkovského sedla viac ako tri hodiny. Únavný výstup. Posledné serpentíny medzi skalnými suťami a dostali sme sa hore. Chvíľami ma mrzelo, že nemám fotoaparát. Už dlho sa mi páči opustená krajina bez viditeľných zásahov človeka. V údolí, ktorým sme práve prešli, bolo takých fotogenických miest niekoľko.Na hrebeni sme stretli zopár turistov. Väčšinou to boli Poliaci a Češi. Slovákov bolo v slovenských horách málo.

  • 29. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 153x
  • 6
reklama
Fotenie psíkov

Miro Jankes

Fotenie psíkov

Päť obrázkov. Alebo sedem?

  • 30. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 601x
  • 8
Aj web design

Miro Jankes

Aj web design

Pôvodne som tu chcel uverejniť iný článok (s pracovným názvom Bojnice) s fotkami z nášho sobotného výletu. Výlet to bol parádny, ale fotky nemám žiadne. Bolo perfektné počasie, dobré svetlo, dostatok času.Zlyhal ľudský faktor - ja. Nenabil som si batériu a ona doslúžila práve v okamihu, keď som chcel odfotiť prvý obrázok.Nevadí. Do Bojníc sa ešte určite vrátim a to, čo som v sobotu videl iba očami, prenesiem cez obrázky aj na blog.

  • 15. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 739x
  • 5
Fašiangové maškary v Martine

Miro Jankes

Fašiangové maškary v Martine

Tento rok ich bolo oveľa menej ako inokedy.

  • 24. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 254x
  • 3
1. februára 2009

Miro Jankes

1. februára 2009

Dnešné fotky: obr. 1  V noci napadlo trochu snehu

  • 1. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 113x
  • 8
Edi

Miro Jankes

Edi

Včerajšok mal byť podľa viacerých predpovedí najdepresívnejším dňom roku 2009. Nič také som necítil a poľský film Edi, ktorý dávali večer na STV2 mi náladu ešte o dosť vylepšil.

  • 13. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 053x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu