reklama

Pár obrázkov zo včerajších Tatier

Celý mesiac som sa tam chystal. Kvôli daždivému počasiu sa to podarilo až včera. Malo by byť slnečno s trochou oblačnosti popoludní. Ideálne počasie na fotenie. Ráno som prišiel z nočnej. Štyri hodiny som si pospal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

A mohol som vyraziť.

vstup do doliny
vstup do doliny (zdroj: Miro Jankes)

Zaparkoval som na Štrbskom Plese a vybral sa na Popradské. Bolo už po druhej poobede, keď som sa dostal na prvú vyhliadku. Tu vidno, že na južných svahoch už takmer nie je sneh.
 

Vysoká
Vysoká (zdroj: Miro Jankes)

Na Vysokej to ale vyzerá úplne inak.
 

zasnežený chodník
zasnežený chodník (zdroj: Miro Jankes)

Aj môj chodník občas prerušilo snehové pole.
 

žľaby so snehom
žľaby so snehom (zdroj: Miro Jankes)

Koniec mája a v žľaboch snehu ako v strede zimy.
 

skialpinistická stopa
skialpinistická stopa (zdroj: Miro Jankes)

Niektorí skialpinisti si myslia, že majú desať životov. Tento mal ale iba šťastie.
 

záver doliny min
záver doliny min (zdroj: Miro Jankes)

Chodník bol niekde zasnežený, inde som sa dostal aj na suché kamene.
 

svetlá a tiene
svetlá a tiene (zdroj: Miro Jankes)

Obloha sa občas úplne vyčistila.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Kôprovský štít
Kôprovský štít (zdroj: Miro Jankes)

Kôprovský štít priblížený teleobjektívom.
 

chata pri plese
chata pri plese (zdroj: Miro Jankes)

Chata pri Popradskom plese.
 

popis cesty
popis cesty (zdroj: Miro Jankes)

Tu je nákres mojej dnešnej cesty. Chodník do sedla pod Ostrvou. Vyššie sa mi nechcelo. Cítil som únavu po nočnej a mal som aj málo času. Zistil som, že som si nezobral lampáš, tak som sa chcel vrátiť na parkovisko za svetla.
 

svetlá a tiene
svetlá a tiene (zdroj: Miro Jankes)

Oblaky a zapadajúce slnko tvarujú krajinu.
 

cez čierne stromy min
cez čierne stromy min (zdroj: Miro Jankes)

Keď idem miestami, kde je už tieň, citeľne sa ochladilo.
 

v protisvetle min
v protisvetle min (zdroj: Miro Jankes)

Niekedy aj rozpadajúce sa čiary po lietadlách dokážu vytvoriť zaujímavé štruktúry.
Parádna túra. Iba mi je smutno z atmosféry na Štrbskom plese. Ako by tam skapal pes. Nikde nikoho. Iba pár uzimených návštevníkov na terase reštaurácie. Aj na parkovisku už stálo iba moje auto.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kriváň min
Kriváň min (zdroj: Miro Jankes)


Za chvíľu bude sedem hodín. Odbočujem na výjazde z diaľnice smerom ku Východnej. Pôvodne som chcel zastať hneď na odpočívadle, lenže odtiaľ mám väčšinu obrázkov Kriváňa. Tak som prešiel ešte asi kilometer ďalej a zastavil som pri poľnej ceste, ktorou som sa prešiel kúsok do poľa.

Všetky obrázky sa kliknutím zobrazia v lepšom rozlíšení v novom okne.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu