reklama

Norimberg a kláštor Rosa coeli v Dolných Kouniciach

Po mesačnom pobyte vnúčat u babky a deda na Slovensku ich treba dostať naspäť do Belgicka. Lietadlá nelietajú. A asi by sme ani nechceli, aby domov leteli. Preto volíme prepravu autom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Norimberk

Našli sme hotel v Norimbergu, ktorý je asi na polceste. Do neho doveziem vnúčatá ja a odtiaľ ich odvezie ich otec.
Vyrážame z Martina o polnoci. Je pred nami viac ako sedemsto kilometrová cesta.
Prvá zastávka je až za česko - slovenskou hranicou. Potrebujem si kúpiť diaľničnú známku. Dve hodiny nadránom. Keď vojdem v rúšku do predajne na čerpacej stanici, žena za pultom sa tvári, ako keby videla zlodeja, ktorému má odovzdať celodennú tržbu. Keď jej zaplatím a odchádzam, viditeľne jej odľahne. V Čechách som nevidel jediného Čecha, ktorý by mal rúško. Len niektorí cudzinci.
Cesta ubiehala bez problémov. Iba v jednej moravskej dedine okolo štvrtej ráno prechádzal kombajn. Nedal sa pre svoju šírku bezpečne obehnúť, preto sme ho niekoľko kilometrov prenasledovali v kolóne. Nakoniec na chvíľu vybočil pri autobusovej zastávke a celá kolóna ho obišla. Zdržali sme sa asi dvadsať minút.
Do Norimbergu sme prišli po jedenástej predpoludním. Ubytovať by sme sa mali okolo tretej, tak sme si zašli do rýchleho občerstvenia niečo zjesť. Nemci si z corony nerobia srandu. Všetci ľudia nosia v obchodoch, v autobusoch aj vlakoch rúška. Pri dverách stála žena z personálu. Museli sme si vydezinfikovať ruky a vypísať tlačivo. Mali sme tam napísať číslo telefónu, na ktoré nám budú volať, ak sa v danej prevádzke vyskytne niekto nakazený. Pri návšteve wc-ka som si všimol, že každý druhý pisoár bol prelepený páskami, aby sa nedal použiť s nápisom, že ľudia majú dodržiavať dostatočné rozostupy.

Podobne to bolo aj v hoteli. Všade rúška - personál aj hostia.
Po ubytovaní sme vybehli poobzerať najbližšie okolie. Okrem obchodu s potravinami sme našli aj malý park s dočasne - pre coronu - uzatvoreným detským ihriskom.
Hotel sa nachádza v modernej štvrti vedľa množstva päť až sedemposchodových administratívnych budov. Za nimi sú ulice s rodinnými domami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
križovatka
križovatka (zdroj: Miro Jankes)
skleneny dom
skleneny dom (zdroj: Miro Jankes)

Zaujal ma kostol vedľa stanice metra so svojou strohou architektúrou.

kostol
kostol (zdroj: Miro Jankes)

Stretli sme sa so zaťom. Podvečer sme ešte vyrazili na menšiu prechádzku.

vnúčatá
vnúčatá (zdroj: Miro Jankes)

Popri kanáli viedla cestička. Stretali sme cyklistov, bežcov. Trochu ma zarazila žena s jedným dieťaťom na bicykli. Druhé za ňou šliapalo do pedálov na malom bicyklíku s pomocnými kolieskami. V kanáli, bez akýchkoľvek zábradlí, plávali nákladné lode. Musel byť aspoň desať metrov hlboký. Mám asi inú hranicu zodpovednosti. Toto sa mi nezdalo úplne normálne.
 

nezodpovedná mama
nezodpovedná mama (zdroj: Miro Jankes)

Ako klesalo slnko, vzniklo pár zaujímavých obrázkov.

cyklisti
cyklisti (zdroj: Miro Jankes)

Ráno pri raňajkách sme si okrem rúšok museli zobrať aj jednorazové rukavice. Pri švédskych stoloch sa dodržiaval jeden a polmetrový odstup.
Po výborných raňajkách bolo treba sa rozlúčiť. Dobre vyspatý, oddýchnutý sa vraciam naspäť.

Dolní Kounice

Malé mestečko, kúsok od Brna. Pár dní pred cestou mi na internete vyskočilo niekoľko obrázkov z ruín kláštora. Internet pozná moje najtajnejšie priania. Zábery ma zaujali. Ak nebudem stáť niekde tri hodiny v zápche, môžem sa tam zastaviť. Kláštor je otvorený pre verejnosť do piatej popoludní. Link na niekoľko informácií o kláštore.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
kostol bez strechy min
kostol bez strechy min (zdroj: Miro Jankes)

Už vstup do kostola bez strechy je zaujímavý.

kostol min
kostol min (zdroj: Miro Jankes)

Strávil som tam viac ako hodinu, hľadajúc čo najlepšií uhol pohľadu a vyhovujúce svetlo.

rajska zahrada
rajska zahrada (zdroj: Miro Jankes)
architektúra min
architektúra min (zdroj: Miro Jankes)

Vadilo mi dosť veľké množstvo návštevníkov. Musel som chvíľu čakať, kým sa priestor úplne vyprázdni. Zatiaľ som úzkym točitým schodiskom vystúpil na jednu z veží.

schodište min
schodište min (zdroj: Miro Jankes)

Z veže vznikli aj takéto obrázky.

z veže
z veže (zdroj: Miro Jankes)

Prezrel som si rajskú záhradu s krížovými chodbami.

krížová chodba min
krížová chodba min (zdroj: Miro Jankes)

Celý dojem z ruín mi pokazil iba pohľad z veže. Až pri ňom som si všimol, že časť kostola je dostavaná. Múry sú chránené proti dažďu plechovým prekrytím.

dostavané ruiny
dostavané ruiny (zdroj: Miro Jankes)

Ale aj tak je to zaujímavé miesto, ktoré stojí za to navštíviť.

trávnik min
trávnik min (zdroj: Miro Jankes)

Všetci sme nakoniec šťastlivo docestovali. Ďalší zaujímavý výlet za poznaním.
Obrázky sa dajú rozkliknúť a zobrazia sa v lepšom rozlíšení v novom okne..

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu