reklama

Sedlo pod Suchým

Nedeľa. Na kopcoch sa topia zvyšky posledného snehu. Bol som na Suchom v takomto období asi pred desiatimi rokmi. Pekné počasie by malo vydržať. Skúsim vybehnúť hore.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vyšiel som skoro ráno. V noci mrzlo. Sneh by mal byť tvrdý, nebude sa prebárať. Zobral som si pre istotu mačky, ak by som musel ísť po ľadových úsekoch.

priesvitný list
priesvitný list (zdroj: Miro Jankes)

obr.1 Ranné slnko presvecuje žilkovanú štruktúru listu.
 

nasvietená hora
nasvietená hora (zdroj: Miro Jankes)

obr.2 V údolí je ešte tieň. Osvietilo zatiaľ iba hornú časť hory.
 

papradie
papradie (zdroj: Miro Jankes)

obr.3 Paprade
 

bočné svetlo
bočné svetlo (zdroj: Miro Jankes)

obr.4 Bočné svetlo.

Stúpam pomaly hore. Raz za čas ma predbehne jeden - dvaja turisti. Niekedy aj so psom. Keď som trochu vyššie a snažím sa vyfotiť detail rozkvitnutých kvetov, zrazu počujem za sebou dychčanie. Asi meter za chrbtom sedí takýto "vĺčik".
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Husky
Husky (zdroj: Miro Jankes)

obr.5 Husky

šafrán
šafrán (zdroj: Miro Jankes)

obr.6 Boli to tieto kvietky, no boli všetky ešte po studenej noci zatvorené. Tak sem vkladám záber, ktorý som vyfotil pri spiatočnej ceste.

Prešiel som popri zatvorenej chate na Magure. Na Suchý je to odtiaľto podľa rázcestníka ešte dve a pol hodiny. V lese už idem po súvislých snehových poliach.

Roháče
Roháče (zdroj: Miro Jankes)

obr.7 Pomedzi stromy vidno v rannom opare Tatry.

Suchý pomedzi stromami
Suchý pomedzi stromami (zdroj: Miro Jankes)

obr.8 Keď sa dostanem na hrebeň, zrazu je predo mnou Suchý.

Malý Fatranský Kriváň
Malý Fatranský Kriváň (zdroj: Miro Jankes)

obr.9 A zo sedla sa naskytol takýto pohľad na Malý Fatranský Kriváň.

Idem už skoro tri hodiny. Možno by som vyšiel aj na Suchý. Je to zo sedla ešte pol hodiny strmého stúpania. Chodník je bez snehu. Dostanem sa asi dvesto metrov pod vrchol, keď zrazu cítim, že dnes to nedám. Bojím sa, že by som mohol dostať do stehien kŕče. Je mi to trochu ľúto. Možno sa sem ešte niekedy vrátim v lepšej kondičke. Ešte si urobím pár obrázkov z tejto výšky a obraciam sa dole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Magura
Magura (zdroj: Miro Jankes)

obr.10 Magura - chodník, kadiaľ sa musím vrátiť.

modré hory
modré hory (zdroj: Miro Jankes)

obr.11 Modré hory

kamenné stráne
kamenné stráne (zdroj: Miro Jankes)

obr.12 Pohľad na žilinskú stranu

turisti
turisti (zdroj: Miro Jankes)

obr.13 Turisti, vystupujúci zo sedla na Suchý.

Prešiel som sa. Som rád, že sa mi podarilo bezpečne vrátiť. Nohy budú chvíľu bolieť. Pri ceste naspäť som sa zabáral do hlbokého snehu. Nakoniec som urobil dobre, že som sa včas otočil.

Všetky obrázky sa kliknutím zobrazia v novom okne v lepšom rozlíšení.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu