reklama

Pokuta z Nemecka

Počas letných prázdnin sme prechádzali autom cez Nemecko do Belgicka a naspäť. Tú cestu absolvujeme každoročne aspoň raz. Chodievame pravidelne navštíviť dcéru, ktorá tam býva s rodinou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (70)

Niekedy začiatkom októbra žene prišiel list z Nemeckej polície. Bol celý v nemčine. Zbežne som sa snažil zistiť, o čo v ňom ide. No moja chabá znalosť jazyka (na jazykovej škole som sa nemčinu vydržal učiť iba jeden rok, potom som prešiel na angličtinu) mi neumožnila z úradného listu porozumieť veľa. Bola tam číslovka 116 km/h, fotografia našej ŠPZ-tky a moja fotografia spoza volantu.
Bolo mi jasné, že som v Nemecku urobil nejakú chybu. Podľa tej 116-ky som si myslel, že som niekde prekročil rýchlosť. Miatli ma iba ďalšie čísla a údaj 5/10. Ak tam bola šesťdesiatka a ja som išiel 116 km/h, tak to bude asi dosť zlé. Snažím sa dodržiavať všetky obmedzenia rýchlosti a toto sa mi zdalo dosť nepravdepodobné. Radšej som si celý list prepísal do prekladača na internete a bol som trochu múdrejší. Vyšlo mi z toho, že na diaľnici som na meranom úseku pri rýchlosti 116 km/hod nedodržal odstup od predchádzajúceho vozidla. Namiesto 48,3 metra som mal vzdialenosť iba 24 metrov. To bolo tých 5/10 z požadovanej hodnoty.
List prišiel na ženinu adresu, pretože auto je napísané na ňu. Polícia tým prvým listom zisťovala, kto šoféroval auto. Bol tam priložený dotazník, ktorý som s pomocou ženinej sesternice, ktorá žije dlhodobo v Nemecku, vyplnil a poslal na adresu uvedenú v hlavičke listu. Pre istotu som poslal vyplnené údaje aj na priloženú mailovú adresu. V liste sa písalo, že pri kontakte s políciou mám vždy používať číslo, ktoré mi pre tento prípad pridelili. Bolo dosť výrazne vytlačené na všetkých dokumentoch, ktoré mi poslali. O sume pokuty zatiaľ nikde ani zmienka.
Na internete som si zistil že za nedodržanie vzdialenosti sa v Nemecku platí od 70 do 400 €.
Chvíľu sa nič nedialo. O dva týždne mi prišla, už na moju adresu, takmer taká istá pošta. Zasa moja fotografia za volantom, naša ŠPZ-tka a podobný dotazník, aký som už pred časom vyplnený odoslal. Už som sa nespoliehal na webový prekladač. Oscanoval som tie dokumenty a poprosil ženinu sesternicu, nech to pozrie. Bolo tam aj telefónne číslo priamo na pridelenú policajtku. Sesternica tam v jeden pracovný deň zavolala. Pýtala sa, prečo mi poslali znovu ten istý dotazník. Tiež sa pýtala akú vysokú pokutu by som mal zaplatiť. Policajtka jej povedala, že už nemusím nič posielať a pokuta bude 75 € plus nejaké správne poplatky.
Prešiel takmer mesiac a nič sa nedialo. Žeby zabudli na mňa?
Dnes mi prišiel z Nemecka doporučený list. Je v ňom už suma aj číslo účtu, kam mám poslať peniaze. K pokute 75 € mi pripočítali 25 € administratívny poplatok a 3,50€ ostatné náklady. Spolu je to 103,50 €. Tiež mi napísali, že mi strhli jeden bod v mojom registri dopravných priestupkov.
Nebránim sa tej pokute. Určite som tú vzdialenosť nedodržal. Dokonca som ani nevedel o tom, že si mám na to dávať pozor. Pravdepodobne viem aj kde to presne bolo. Bola tam ceduľa, že je to meraný úsek. Myslel som si, ze tam kontrolujú iba rýchlosť. Na internete som si na doporučenie ženinej sesternice našiel linky na informácie o pokutách za nedodržanie vzdialenosti a obrázky kamier, ktoré to popri diaľnici merajú. Tiež mi povedala, ako sa taká vzdialenosť dá ľahko určiť. Popri diaľnici sú v Nemecku stĺpiky a ich rozostupy majú 50 metrov.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  527
  •  | 
  • Páči sa:  314x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu