reklama

Vtáci

Žena v telke videla, že už prileteli bociany. V Turci viem asi o desiatich hniezdach. Skúsim ich postupne navštíviť. Dnes som bol v Nolčove a Krpeľanoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nolčovské bocianie hniezdo je, podľa slov jednej z obyvateliek, už druhý rok bez bocianov. Ani dnes nevyzeralo, že by na ňom mal niekto sedieť.
Presunul som sa do Krpelian. Hniezdo je obsadené, no trčal z neho iba kúsok hlavy. Počkám čo sa bude diať.
Zatiaľ si vyfotím labute. Kúsok od brehu to vyzerá, ako keby si jedna stavala hniezdo.

labuť
labuť (zdroj: Miro Jankes)

Pomaly som sa k nej priblížil, no nereagovala. Okoloidúca žena hovorila, že občas labute výjdu až na breh. Asi sú zvyknuté, že ich ľudia kŕmia. No nehniezdili tam doteraz. Ani tam neboli s mladými.
Bocian sa z hniezda zrazu vychytil a odletel. Odfotil som pár obrázkov, ako odlieta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
bocian
bocian (zdroj: Miro Jankes)

Počkám, či sa nevráti. Zatiaľ fotím labute na jazere. Sú dosť ďaleko. Táto asi zaspala?

spiaca labuť
spiaca labuť (zdroj: Miro Jankes)

Bociana som na chvíľu zbadal na druhej strane jazera. Zakrúžil nad vodou a odletel sadnúť si na lúku. Príliš ďaleko, aby z toho mohol byť uverejneniahodný obrázok. Zato ponad hlavu preletel nejaký väčší vták. Najskôr som si myslel, že je to bocian, alebo kormorán. Až keď som si zväčšil obrázok na display-i zistil som, že to bola volavka.

volavka
volavka (zdroj: Miro Jankes)

Bocianie hniezdo zatiaľ zostáva prázdne. Pomaly zapadá slnko. Prídem inokedy.

hniezdo
hniezdo (zdroj: Miro Jankes)
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu