reklama

Zo Štrbského plesa na Popradské a späť

Dnes (21.3.2019) ďalší pekný deň. Hlásili, že na severe a východe sa má zamračiť. Uvidíme. Včera som nemohol nikam vybehnúť. Potreboval som sa vyspať po nočnej. Skúsim dnes.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vybral som si takú ľahšiu túru pre "starších pánov". Na Štrbské pleso som prišiel okolo ôsmej ráno. Trochu som sa zdržal fotením Kriváňa z parkoviska pri diaľnici.

Kriváň z parkoviska
Kriváň z parkoviska (zdroj: Miro Jankes)

Ešte je všade dosť snehu. Na Štrbskom plese, na centrálnom parkovisku, boli iba dve autá. Potešilo ma, že sa tam cez zimu nemusí za parkovanie platiť. Niektoré asfaltky sú zľadovatelé. Mám v batohu mačky, no zatiaľ sa dá ísť aj bez nich.
V lese nad cestou som zbadal na strome väčšieho vtáka. Doma som si potom podľa obrázku na nete našiel, že by to mohla byť orešnica perlovaná. Vyfotil som viacej záberov, no väčšina je neostrá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
orešnica
orešnica (zdroj: Miro Jankes)

Stúpal som hore ušľapaným chodníkom. Občas sa trochu šmýkalo. Pri rázcestí som si vybral zimný chodník. Mal by byť bezpečnejší. Ide najskôr dolu k potoku a potom pomaly stúpa až ku plesu. Na letnom chodníku bola tabuľa, že tam môžu padať lavíny.

lavíny
lavíny (zdroj: Miro Jankes)

Zimným chodníkom som ešte nešiel. Bolo na ňom oveľa menej výhľadov, ale nejaké sa predsalen našli.

hlboko v doline
hlboko v doline (zdroj: Miro Jankes)

Toto je pohľad do doliny, smerom k Hincovmu plesu. Dolina je ale teraz uzavretá pre návštevníkov. Pôjdem sa tam určite pozrieť v lete. A pokúsim sa zájsť ešte kúsok ďalej.

Nad letným chodníkom vidno v žľaboch ešte dosť snehu. Tá výstraha pred lavínamy tam asi nie je zbytočná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
nebezpečenstvo lavín
nebezpečenstvo lavín (zdroj: Miro Jankes)

Po asi hodine a pol som pri chate. Zdržalo ma fotenie ale aj trocha zľadovatelý chodník. Paradoxne najviac ľadu je na odhrnutej ceste. V národnom parku sa asi nesmie cesta posýpať. Či?

chata pri Popradskom plese
chata pri Popradskom plese (zdroj: Miro Jankes)

Chatu som si obišiel z viacerých strán. Zaujalo ma množstvo snehu na plese.

mantinel
mantinel (zdroj: Miro Jankes)

Je ho ešte vyše metra a to už je skoro koniec marca.

závej
závej (zdroj: Miro Jankes)

Na spiatočnej ceste som si kúpil v chate veľký čaj. Keď som si s ním sadol na terasu, prišla za mnou mačka.

mačka
mačka (zdroj: Miro Jankes)

Sadla si na lavicu oproti a čakala. Asi je zvyknutá, že jej turisti niečo hodia. Ja som mal okrem kúpeného čaju už iba jabĺčko. To by jej asi nechutilo. Keď videla, že u mňa nepochodí, odišla. Do obeda času dosť. Počká si na ďalších turistov.

Nad jedným končiarom sa vytvoril oblak ako z dymu. Najskôr bol iba na oblohe. Myslel som si, že je vyššie. Po chvíli sa posunul a zasiahol aj jeden zo štítov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
v oblakoch
v oblakoch (zdroj: Miro Jankes)

Slnko osvetľuje časť chodníka do sedla pod Ostrvou. V lete by som sa tam chcel vyštverať.

ostrva
ostrva (zdroj: Miro Jankes)

Keď som sa vracal a prechádzal po chodníku oproti skokanským mostíkom, celou dolinou sa ozýval z reproduktorov hlas nejakého komentátora, ktorý komentoval práve prebiehajúce preteky. Do toho hrala hudba ako od kolotočov. Kým to človek nezažije, neuverí.
Obišiel som si väčšiu časť plesa. Ráno som na to nemal čas. (Ponáhľal som sa, aby som zastihol dobré svetlo pri chate.) Jazero je zamrznuté. Zasypané množstvom snehu.

Patria
Patria (zdroj: Miro Jankes)

Po bežkárskych tratiach sa premávalo niekoľko lyžiarov.

bežkári
bežkári (zdroj: Miro Jankes)

Je poobede. Treba ísť domov. Večer idem zasa na nočnú. Dnes to vyšlo. Počasie sa napriek zlej predpovedi nepokazilo. Všetko som stihol. Ani mačky nebolo treba použiť. Ďakujem. Už sa teším na leto a na náročnejšie túry.

Nakoniec som sa zastavil ešte na Dechtároch, vyfotiť si Kriváň z miesta, odkiaľ ho fotievam pravidelne. Páči sa mi tá dedina na kopci. Je to Veterná Poruba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kriváň II
Kriváň II (zdroj: Miro Jankes)

 Obrázky sa dajú rozkliknúť.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  527
  •  | 
  • Páči sa:  314x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu