reklama

Pešo do roboty

Z vyhriateho bytu do vyhriateho auta, alebo autobusu a potom do vyhriatej roboty. Občas treba ten stereotyp porušiť a vybrať sa pešo. Dvadsaťpäť rokov to nebol problém.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Robotu som mal o tri ulice ďalej a inak než pešo som do nej nechodil. Keď som zmenil zamestnávateľa, robota bola zrazu 12 kilometrov ďaleko, tak som chodil dva roky autom. Pri ďalšej zmene zamestnania som sa trochu priblížil k bydlisku. Už to bolo iba deväť kilometrov a počas leta som chodil z roboty pešo pravidelne.
Po dlhých rokoch som zasa začal vnímať ročné obdobia. To, že sa napríklad v júni narodili malé divé kačky a hrdé mamy ich vyviedli na potok. Alebo som po mnohých rokoch videl na potoku farebného rybárika, či v rieke veľkú ondatru.
Aj teraz chodievam často do roboty pešo. Trvá mi to presne hodinu, pretože robotu mám asi päť kilometrov ďaleko.
Dnes som si tú trasu prešiel preto, lebo pri minulej pešej ceste do roboty som videl na Turci pri vrútockom moste labute.
Bolo okolo mínus 5, ale fúkal dosť nepríjemný vietor. Pocitovo tak mínus desať.
Divé kačky sa držia v kŕdľoch. Chcel som si ich vyfotiť zbližša, tak som zišiel dolu brehom ku vode. Mysleli si, že ich idem kŕmiť, tak sa začali zlietavať ako na hostinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
káčer min
káčer min (zdroj: Miro Jankes)
kačka min
kačka min (zdroj: Miro Jankes)

Mal som pre labute pripravené vrecko ovsenných vločiek. tak som sa podelil. Vrhli sa na ne ako pirane.
Prechádzal som popod mosty medzi Martinom a Vrútkami. Na kríkoch zostalo zopár bobulí hlohu, šípok, vtáčieho zobu a dokonca aj nejaké zabudnuté jabĺčka - plánky na divých jabloniach. Drozdy s ich pomocou prežívajú kruté mrazy.

drozd s hlohom min
drozd s hlohom min (zdroj: Miro Jankes)
drozd II
drozd II (zdroj: Miro Jankes)

Nielen vtáky trpia tuhou zimou. Kúsok za mostami je niekoľko provizórnych stanov - chatrčí, v ktorých zimujú bezdomovci.
Pokračujem popri Turci do Vrútok. Labute nesklamali. Vidím ich v diaľke v strede rieky ako naťahujú dlhé krky za potravou vo vode.

labute min
labute min (zdroj: Miro Jankes)

Majestátne plávajú pomedzi ľadovú triešť a ignorujú moje ovsenné vločky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
labute II min
labute II min (zdroj: Miro Jankes)

Zato kačky sa zasa zbehli na hostinu. Tohoto káčera, ktorý sa nebojácne priblížil na pol metra, som si, zaujatý labuťami, všimol až po dlhšej chvíli.

káčer II min
káčer II min (zdroj: Miro Jankes)

Aj s ním som sa podelil o prinesenú potravu.
Labute po počiatočnom ignorovaní, tiež začali prejavovať záujem a opatrne sa priblížili.

labute III min
labute III min (zdroj: Miro Jankes)

Vyskúšali vločky, ale vrátili sa k svojej overenej potrave z dna rieky.

labuť III min
labuť III min (zdroj: Miro Jankes)

Keby som občas nechodil do roboty popri rieke pešo, netušil by som, čo sa na nej každý deň odohráva.

Všetky obrázky sú rozklikávacie.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu