reklama

Štruktúry a svetlo

Mrzne. Nemôžem sa ešte moc túlať po vonku. Už nekašlem a aj hlas sa mi vrátil.  Láka ma vybehnúť do zasnežených hôr. No ešte nejaký čas vydržím. Stojím pri okne a pozerám sa von. Je okolo tretej popoludní. Slnko nízko nad obzorom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Presvetľuje cez konáre dvoch mohutných opadaných javorov - platanov oblok bytu zvonka aj zvnútra.

Svetlo na stene I
Svetlo na stene I (zdroj: Miro Jankes)

Donedávna som svetlu nepripisoval takú dôležitosť. Bral som ho ako samozrejmosť a niekedy som ho vôbec nevnímal. Odvtedy, ako som sa zoznámil s jedným fotografom z Brezna a videl som jeho fotky, svetlo začína byť pre mňa oveľa dôležitejšie. On fotí väčšinou iba východy a západy slnka v krajine. Mňa skôr upútali takéto minimalistické štruktúry.

svetlo II
svetlo II (zdroj: Miro Jankes)

Fotky so svetlom sú výraznejšie, majú lepšiu atmosféru. Páči sa mi aj príjemná farebnosť. Popisnosť zobrazovania sa mení na abstrakciu štruktúr, svetla, tieňov a rytmu. Už nie je dôležité, aké predmety sú vyfotené. Dôležitejšia je kompozícia a protiklady.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  527
  •  | 
  • Páči sa:  314x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu