reklama

Vidlochvost ovocný

Minulý týždeň, počas mnohých daždivých dní, na chvíľu zasvietilo slnko. Vybral som sa pešo do roboty. Asi v polceste, na jednom z ďatelinových polí, množstvo mlynárikov kapustných. No jeden motýľ sa mi v diaľke zdal nejaký väčší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zbehol som do ďateliny a naozaj. Je to vidlochvost ovocný. Zatiaľ som ho videl iba na obrázkoch v knihách, alebo na internete. Lenže nemám ho čím vyfotiť.
Daždivé obdobie sa vrátilo. Až dnes to zasa vyzerá na pekný deň. Idem späť na to pole, aj keď viem, že ho tam pravdepodobne nenájdem.
Je ráno po deviatej. Motýľov je zatiaľ málo. Keď však prechádzam cez ďatelinu, občas nejaký sediaci vzlietne. Po vidlochvostovi ani chýru, ani slychu.
Bol som naivný, keď som si myslel, že ho na tom poli ešte uvidím.
Prejdem popri vysokom násype, po ktorom ide hlavná cesta, ku Turcu. Násyp je porastený rôznymi kríkmi. Čierne maliny, hloh. Tiež divé kvety - čakanky, žihľava. Motýle iba menšie. Modráčiky, okáne a všade veľa mlynárikov. Tesne pri rieke je ešte jedno malé ďatelinové pole. No ani na ňom nie je môj vidlochvost. Chvíľu sa zastavím a iba sa pozerám. Na lúke to bzučí. Čmeliaky, koníky ...
Zrazu od rieky priletel väčší biely motýľ. Myslel som si, že zasa mlynárik. No keď si sadol a ja som sa k nemu prebrodil skoro do stredu poľa, nechce sa mi veriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
lúka min
lúka min (zdroj: Miro Jankes)

Vidlochvost! Neviem, či je to ten istý, ktorého som videl minulý týždeň. Opatrne okolo neho obchádzam, aby som si našiel lepší uhol pohľadu.

zo spodu min
zo spodu min (zdroj: Miro Jankes)

Keď som už dostatočne blízko, motýľ odletí.

vidlochvost I min
vidlochvost I min (zdroj: Miro Jankes)

No iba chvíľu zakrúži a sadne si na vedľajší kvet. Nikam sa neponáhľa. Môžem si z neho urobiť okolo päťdesiat obrázkov, kým odletí úplne.

vidlochvost detail min
vidlochvost detail min (zdroj: Miro Jankes)

Obrázky sa dajú rozkliknúť.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  527
  •  | 
  • Páči sa:  314x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu