Pokus o cestopis (I.časť)

Na stole zoznam vecí, ktoré si nesmieme zabudnúť. Zajtra zbalíme všetko do auta a dvojtýždenný výlet môže začať. Pripomína mi to cirkusantov, alebo kolotočiarov. Prejsť stovky kilometrov, prespať, chvíľu pobudnúť a zasa ísť.

Počas tých dvoch týždňov by sme mali spať v štyroch štátoch. Mobil, fotoaparát, laptop... Môžeme vyraziť.

Fotky z auta

Z Martina sme odišli ráno po tretej. Zamračená obloha, občas trochu spŕchlo. Kúsok za Brnom sa mi začalo driemať. Zastali sme na odpočívadle a asi polhodinu som si pospal. Cesta prebiehala celkom dobre, iba na diaľnici do Prahy ešte stále vymieňajú betónové panely za asfalt. Na opravovaných úsekoch je doprava zvedená do dvoch pruhov. Ide sa tam osemdesiatkou. Tých úsekov je niekoľko za sebou a dosť to zdržiava. Keď sme opustili cez pražský okruh Prahu, zlepšilo sa to. Aj povrch diaľnice na Plzeň je na mnohých miestach taký dobrý, ako keby ju robili Nemci.
Za česko - nemeckými hranicami som nastavil žene foťák na automatiku a poprosil som ju, aby mi z auta urobila nejaké dokumentárne obrázky. Asi zo stovky snímok som vybral tieto tri:

oblaky min
oblaky min (zdroj: Miro Jankes)

Sú to výrezy z väčších záberov. Zuzanin obrázok sa mi páči kvôli kontrastu medzi relatívne ostrými oblakmi a rozmazanými stromami v popredí. Bolo to spôsobené rýchlosťou auta. Na suchých rovných úsekoch diaľnice sa v Nemecku dalo ísť bez problémov aj cez stopäťdesiat kilometrov za hodinu. Zlepšilo sa počasie. Občas zasvietilo slnko. Keby sa dalo hocikde zastaviť, bolo by čo fotiť.

vodná veža min
vodná veža min (zdroj: Miro Jankes)

Aj tu opravujú diaľnice. Pre množstvo aut sa okrem spomalenej jazdy vytvárajú aj niekoľkokilometrové zápchy. Do jednej takej polhodinovej sme sa dostali aj my. Tri pruhy sa zbiehali do dvoch a bol tam ešte naviac pripájací pruh z inej diaľnice. Chvíľu trvalo, kým sme sa pomalým posúvaním dostali ďalej.

zapcha min
zapcha min (zdroj: Miro Jankes)

Do nášho prvého cieľa sme dorazili po dvanástich hodinách šoférovania. Prešli sme cez 950 km. Strávili píjemné chvíle s rodinou u ktorej sme aj prespali a po výdatných raňajkách pokračujeme ďalej na západ.

Trier (Trevír)

Mesto okolo ktorého sme v minulosti pri cestách do Belgicka viackrát prechádzali a vždy sme si hovorili, že by bolo dobré sa tam niekedy zastaviť. To niekedy je práve dnes. Odbočili sme z diaľnice a GPS - ko nás priviedlo až do centra. Hneď vo vedľajšej ulici sme našli poschodové parkovisko. Za viac ako dvojhodinové parkovanie sme zaplatili 2,5 €.
Na internete som si pred touto zastávkou pozrel, aké pamiatky by bolo dobré navštíviť. Najviac ma zaujala Porta Nigra - mestská brána z rímskych čias.

brana min
brana min (zdroj: Miro Jankes)
brana II min
brana II min (zdroj: Miro Jankes)
detail brany
detail brany (zdroj: Miro Jankes)
brana detail II
brana detail II (zdroj: Miro Jankes)

Porta Nigra je asi jediná pamiatka v starobilom meste, ktorá nebola zničená masívnym bombardovaním počas II.svetovej vojny. Ostatné museli znovuposkladať z trosiek. Brána sa za dlhé roky svojej existencie používala na viacero účelov. Pôvodne slúžila na vyberanie poplatkov od ľudi, ktorí prichádzali do mesta za obchodom. Istý čas z nej bol aj chrám.

Mestečko je upravené, čisté. Keď si na internete pozerám čiernobiele fotky z obdobia tesne po vojne, až sa mi nechce veriť, že sa prechádzame tými istými ulicami.

trevir min
trevir min (zdroj: Miro Jankes)

Katedrála sv. Petra

kostol min
kostol min (zdroj: Miro Jankes)
freska min
freska min (zdroj: Miro Jankes)
detail freska min
detail freska min (zdroj: Miro Jankes)

Hlavné námestie

Trevír námestie min
Trevír námestie min (zdroj: Miro Jankes)

Jeden z pouličných predavačov.

pouličný predavač min
pouličný predavač min (zdroj: Miro Jankes)

Po dvoch hodinách strávených v meste sa vraciame na diaľnicu a pokračujeme do Belgicka. Dnes sme prešli 370 km. Pár dní si oddýchneme s vnúčatami a potom ideme do Holandska k moru.

Pokračovanie v ďalšom článku.

Všetky obrázky sú rozklikávacie.