reklama

Bociany a búrka

Nikdy som nebol lovec búrok. Mám pred nimi obrovský rešpekt. Keď som mal asi pätnásť rokov, sedel som doma pri posteli. Vonku sa čerti ženili a do jednej borovice v hore nad našim domom udrel blesk. Bolo to asi sto metrov od nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Medzi odizolovanou kovovou nohou postele a mojim kolenom preskočila iskra. Nebol to žiadny silný zásah. Trochu silneší ako keď nás kopne statická elektrina. I tak som sa riadne zľakol.
Kedykoľvek počujem burácať hrom, bežím sa niekam skryť. Prežil som niekoľko búrok v horách. Raz, aj keď sme zišli z hrebeňa po prvom zahrmení, búrka nás zastihla ešte v lese. Našťastie sme to všetci v zdraví prežili, ale bola to riadna mela. Zostupovali sme z Rozsutca a tam už pár turistov blesk v minulosti zabil.
Keď som dnes vychádzal z domu, nič nenasvedčovalo tomu, že sa blíži búrka.
Vybral som sa pozrieť na jeden kostol, ktorý chcem ísť zajtra skoro ráno fotiť. Cestou k nemu som sa zastavil v neďalekej dedine pri bociaňom hniezde. Bociany na ňom boli obidvaja. Chcel som si vyfotiť aspoň jedného letiaceho. No oni sa dnes k ničomu nemali. Po asi trištvrte hodine čakania si dokonca aj druhý sadol. Odišiel som teda ku tomu kostolíku a na spiatočnej ceste sa pri bocianoch ešte zastavím.
Kostol som si obišiel, odfotil pár záberov. Obloha sa zatiahla, trochu sa ochladilo. V diaľke sa ozvalo prvé hrmenie. Nasadol som do auta a vracal som sa naspäť. Na hniezde sedel iba jeden bocian. Druhého som nevidel. Netrvalo ani desať minút a zrazu sa objavil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
bocian I min
bocian I min (zdroj: Miro Jankes)

V zobáku niečo niesol. Vyzerá to ako trs trávy aj s hlinou.

bocian II min
bocian II min (zdroj: Miro Jankes)

Nemám na foťáku silnejší teleobjektív, tak sa mi to nedalo viac priblížiť. Asi si budem musieť začať so sebou nosiť ďalekohľad.

bocian III min
bocian III min (zdroj: Miro Jankes)

Vyložil svoj náklad, chvíľu postál na hniezde a zrazu sa vychytil zasa preč.

dvaja bociani
dvaja bociani (zdroj: Miro Jankes)
bocian IV min
bocian IV min (zdroj: Miro Jankes)

Hromy sa ozývali častejšie a bližšie. Idem radšej domov.
Z cesty za dedinou sa mi naskytol takýto pohľad.

burka min
burka min (zdroj: Miro Jankes)

Viackrát som sa už v minulosti pokúšal vyfotiť blesk. Nedalo sa mi to nikdy trafiť. Teraz som to tiež skúšal, no blesky sa objavili vždy inde, než som čakal a aj inokedy. Nikdy som nestihol zareagovať. Dalo by sa to vyfotiť tak, že by som si na foťáku nastavil sériové fotenie a potom by som si iba vybral medzi stovkami obrázkov tie, kde by boli zachytené blesky. Lenže nemám so sebou statív. Sadol som si do auta, nastavil som si na fotoaparáte videozáznam a časť búrky som si cez otvorené okno natočil. Doma som z videozáznamu vybral pár obrázkov, na ktorých sú blesky. Nie je to v dobrej kvalite, ale pre ilustráciu mi to zatiaľ stačí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
blesk I min
blesk I min (zdroj: Miro Jankes)
blesk II min
blesk II min (zdroj: Miro Jankes)
burka min
burka min (zdroj: Miro Jankes)

Všetky obrázky sa dajú rozkliknúť.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu