reklama

Malý Fatranský Kriváň

Už to bude skoro rok, čo som bol testovať môj nový foťák na Malom Fatranskom Kriváni. Hlásili dnes celkom dobré počasie. Nebolo by odveci vyštverať sa naň znova a pofotiť si ho zasa trochu inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

obr.1
Je z parkoviska pred obchodom, kde som si chcel kúpiť nejakú minerálku na cestu. Bolo pár minút pred šiestou, slnko ešte nevyšlo. Ten najvyšší kužeľ je môj dnešný teoretický cieľ.
 

Malý Fatranský Kriváň min
Malý Fatranský Kriváň min (zdroj: Miro Jankes)

Netuším, či sa dostanem až na vrchol. Minule mi to trvalo asi päť hodín. A dnes má byť dosť teplo.

obr.2
Keď som prechádzal popod dialnicu na Lipovec, na poli ma prekvapila zvláštna hmla. Podobnú som videl pred dvomi dňami v inej časti mesta, keď som sa autom vracal z nočnej. Teraz som sa otočil a kúsok vrátil, aby som si ju mohol vyfotiť.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
hmla min
hmla min (zdroj: Miro Jankes)

obr.3
Na lúkach nad Kľačanmi už svietilo slnko. Zatiaľ som nikoho nestretol, kto by išiel mojim smerom. Obzerám sa, či niekde neuvidím medveďa. Stromy rozkvitnuté ako inokedy v polovici mája.

nad Kľačanmi min
nad Kľačanmi min (zdroj: Miro Jankes)

Z medveďov mám strach, až kým sa nedostanem vyššie a kým ma nepredbehnú traja turisti a tiež jedna žena so psom. Kráča sa mi ľahšie.

obr.4 Buková cestička

bukový les min
bukový les min (zdroj: Miro Jankes)

Na chate som sa nezastavil. Je ráno, okolo ôsmej. Takto skoro som tu ešte nebol. Možno sa zastavím, keď sa budem vracať.
Pokračujem do sedla pod Suchým. Miestami prechádzam zbytkami snehových polí.

obr.5 Sedlo pod Suchým s rázcestníkom a Suchý

Suchý min
Suchý min (zdroj: Miro Jankes)

Chvíľu som rozmýšľal, či sa nemám otočiť. Trochu ma začal bolieť ľavý členok. Nie je to nejaká neznesitelná bolesť a krása okolo ma presvedčila, aby som to zatial nevzdával.

obr.6.
Smerom na východ sa objavil Malý Kriváň. Snehové polia sú rozsiahlejšie než boli minulý rok. Ale vtedy som tu bol neskôr. Lúka v sedle je celá posiata šafranom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Šafran min
Šafran min (zdroj: Miro Jankes)

Prechádzam chodníkom pomedzi kvety. Do sedla je to odtiaľto ešte asi hodinu. A potom ďalšia zo sedla na vrchol Malého Kriváňa.

obr.7 detail
 

Šafran
Šafran (zdroj: Miro Jankes)

Dostal som sa na začiatok dlhého nezáživného stúpania. Aby som si ho trochu skrátil, počítal som kroky. Cítim už trocha únavu. Slnko začína riadne páliť.
Asi v strede stúpania som sa musel "nadopovať" čokoládou.

obr.8 Po hrebeni naľavo ide trochu ťažšia značená trasa.

Biele skaly min
Biele skaly min (zdroj: Miro Jankes)

Na svahoch so zbytkami snehu vidno kvitnúť okrem šafránu aj prvosienky a niekoľko snežienok. Tie som nevidel rásť divoko už roky. Naposledy na horských lúkach pod chatou pod Borišovom.

obr.9 Snežienka

SkryťVypnúť reklamu
reklama
snežienka min
snežienka min (zdroj: Miro Jankes)


obr.10
Kriváň sa pomaly približuje.

pod hrebeňom min
pod hrebeňom min (zdroj: Miro Jankes)

obr.11
Konečne na hrebeni. Otvoril sa pohľad na druhú stranu.

Hrebeň min
Hrebeň min (zdroj: Miro Jankes)

obr.12
Na malom snehovom poli posledný lyžiar.

Lyžiar min
Lyžiar min (zdroj: Miro Jankes)

 obr.13
Musel sem niesť tie lyže na pleci aspoň tri hodiny. Nedá sa sem dostať zo žiadnej strany inak iba pešo.

lyžiar detail min
lyžiar detail min (zdroj: Miro Jankes)

 obr.14
Pohľad naspäť. Chodník, po ktorom som sem prišiel.

pohľad späť min
pohľad späť min (zdroj: Miro Jankes)

 obr.15 Posledné metre pred vrcholom.

pred vrcholom
pred vrcholom (zdroj: Miro Jankes)

ob.16 Nad hlavami nám lietali dosť nízko krkavce.

krkavec min
krkavec min (zdroj: Miro Jankes)

ob.17
Konečne vrchol.
 

vrchol Malého Kriváňa
vrchol Malého Kriváňa (zdroj: Miro Jankes)

obr.18.,19 Kvôli takýmto záberom sa sem oplatilo škriabať.
 

Rozsutec min
Rozsutec min (zdroj: Miro Jankes)
Stoh min
Stoh min (zdroj: Miro Jankes)


Všetky obrázky sú rozklikávacie.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  527
  •  | 
  • Páči sa:  314x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu