reklama

Dobré svetlo

Český film režiséra Karla Kachyňu s rovnakým názvom bol pre mňa za totality zjavením. (O fotení som vtedy nevedel takmer nič. Prvý vlastný fotoaparát som dostal až rok po jeho vzniku.) Dodnes sa cítim byť tým filmom ovplyvnený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Možno to bol jeden z dôvodov, prečo som sám začal fotiť. Čítaval som si vtedajšie časopisy o fotografovaní - Výtvarníctvo, fotografia, film, alebo Výtvarný život. Dnes si už asi málokto spomenie na Tarasa Kuščynského. Pre mňa to bol vtedy jeden z najlepších československých fotografov. Páčil sa mi oveľa viac ako Jan Saudek. Kuščynského fotky boli poetické a krásne. U Saudka mi vadilo gýčové domaľovávanie čiernobielych fotiek retušovacími farbami.
Ovplyvnila ma aj kniha Cesty československé fotografie od Daniely Mrázkové a Vladimíra Remeša a tiež Mrázkovej Příběh fotografie, kde bol predstavený výber zo svetových fotografov.
Za tie dlhé roky som sa snažil vyskúšať takmer všetky druhy fotografie. Od krajiny cez portrét až po reportáž, či architektúru. Chvíľu som fotil aj produkty a občas nejakú svadbu.
V súčasnosti už si fotím iba to, čo naozaj chcem. A fotím oveľa viac, ako v období, kedy som sa pokúšal fotením aj živiť.
Dnes som vybehol iba na chvíľu za mesto. Všimol som si minulý týždeň, že sa skoro všade na poliach roztopil sneh a iba v hlbších zárezoch zostali zvyšky závejov. Vytvárajú zaujímavé vzory v kontraste so zelenými, alebo pooranými poliami. Čakám stále na lepšie počasie, no išiel som to dnes aspoň skontrolovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
zasnežená krajina min
zasnežená krajina min (zdroj: Miro Jankes)

Dali by sa v takej krajine nájsť kompozície, ktoré by sa mi páčili, ale slnko je za mrakmi. Fotka bez svetla nemá príliš veľký zmysel.
 

vlnky min
vlnky min (zdroj: Miro Jankes)

Pri mojom túlaní ma vyrušila jazdkyňa na koni:
 

jazdkyňa min
jazdkyňa min (zdroj: Miro Jankes)

Prešiel som sa asi dve hodiny a našiel miesta, kam by som sa chcel ešte niekedy vrátiť.

esíčko min
esíčko min (zdroj: Miro Jankes)
vlny min
vlny min (zdroj: Miro Jankes)

Na juhozápade sa cez oblaky začalo nesmelo predierať slnko. Je po tretej popoludní. Veľa času mu neostáva.

slnko a sneh min
slnko a sneh min (zdroj: Miro Jankes)

Za chvíľu to vytvorilo gýčový obraz

lúče min
lúče min (zdroj: Miro Jankes)

Ale presvitajúce lúče nakoniec osvietili aj krajinu, ktorá ma zaujala.

minimalizmus I min
minimalizmus I min (zdroj: Miro Jankes)

Toto je môj dnešný jediný obrázok, s ktorým som spokojný. Je to presne tak, ako by som chcel fotiť krajinu. Môj minimalizmus:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
minimalizmus II min
minimalizmus II min  (zdroj: Miro Jankes)

O pár minút slnko zapadlo. Mal som šťastie.

cesta min
cesta min (zdroj: Miro Jankes)

Všetky fotky sa kliknutím zväčšia v novom okne v lepšej kvalite.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu