reklama

Veľký Choč

Pôvodne sme chceli ísť so známymi do Vysokých Tatier. No kvôli nestálemu počasiu a aj kvôli nedávnym smrtelným úrazom, sme to radšej zmenili. Trochu som sa obával, že po včerajšom výdatnejšom snežení nebude na Choč

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

prešľapaný chodník. Po príchode do Valaskej Dubovej naše obavy rozptýlilo množstvo zaparkovaných aút. Stáli všade, kde sa dalo.

Valaská Dubová min
Valaská Dubová min (zdroj: Miro Jankes)


V dedine nás okrem nízkej oblačnosti privítal aj ľad na ceste.
Aby sme sa vyštverali hore strmšou cestou ku kostolu, dvakrát nás museli roztláčať okoloidúci turisti. Kolesá sa na ľade pretáčali chvíľami naprázdno. Nakoniec sme našli miesto na zaparkovanie v jednej z bočných uličiek. Vykročili sme hore. Veľa ľudí sa už vracalo, veľa išlo našim smerom. Nepočítal som ich, ale mohlo ich byť za celý deň aj do dvesto.
Chodník, prešľapaný v hlbšom snehu, stúpal hore lesom. Ľad pod snehom iba kde tu.
Kamaráti nasadili ostré tempo. Ja som sa držal v skupinke neznámych turistov, ktorí išli pomalšie. Popri tom som fotil.
V údolí sa ešte držala hmla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
hmla min
hmla min (zdroj: Miro Jankes)

Hore jasná obloha.

skaly min
skaly min (zdroj: Miro Jankes)

Po asi päťdesiatich minútach stúpania som zrazu zbadal kolegov, ako sa vracajú. Boli iba na Strednej Poľane. Vrchol je v oblakoch a fúka tam silný vietor. Dohodli sme sa, že aj ja vyjdem iba na Poľanu a oni ma zatiaľ počkajú dolu v krčme.
 

stromy min
stromy min (zdroj: Miro Jankes)
turisti II min
turisti II min (zdroj: Miro Jankes)
turisti III min
turisti III min (zdroj: Miro Jankes)

Na lúke sa naozaj začalo zhoršovať počasie. Urobil som iba niekoľko obrázkov, nasadil si polovičné mačky a začal som zostupovať. Kamarátov som dobehol ešte skôr, ak stihli vojsť do krčmy.
 

oblaky min
oblaky min (zdroj: Miro Jankes)

Ešte jeden obrázok z dediny:

svetlo
svetlo (zdroj: Miro Jankes)

Cestu okolo nášho zaparkovaného auta posypali a ľad sa zmenil na kašu.
Po malom občerstvení nám zostalo ešte trochu času, tak sme sa vyviezli do Veternej Poruby. Ešte z dialnice bolo vidno Tatry, no kým sme prišli hore, zahalili sa do oblakov. Iba na chvíľu sa vynoril Kriváň, kým ho úplne nezakrylo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Kriváň min
Kriváň min (zdroj: Miro Jankes)

Na opačnej strane sa zasa v oblakoch vytvorila diera, cez ktorú slnko nasvietilo zasnežené polia.

Svetlo
Svetlo (zdroj: Miro Jankes)


Príjemná zimná prechádzka so šťastným koncom.
Prajem všetkým turistom aj horolezcom, aby sa v budúcom roku odvšadiaľ vrátili zdraví a aspoň tak zdravo unavení, ako sme boli dnes my.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu