reklama

Cooltúra a Miro Remo v Martine

Toho chlapíka som si všimol už dávnejšie. Zaujal ma jeho dokumentárny film Comeback o ťažkom živote ľudí, ktorí sa dostali z väzenia na slobodu a zrazu sa nedokážu zaradiť medzi ostatných.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Odsedeli si niekoľkoročné tresty a medzitým sa vonku všetko zmenilo.
Vygooglil som si jehostránku, na ktorej je, okrem iného, celý film o Tiborovi Huszárovi (slovenskom fotografovi, s ktorým som sa párkrát stretol aj osobne), či film Arsy-Versy o fotografovi netopierov.
Včera o pol siedmej večer som bol na premietaní jeho predposledného filmu Cooltura v kinosále Mestskej scény v Martine.
Film som videl už na youtube asi pred mesiacom. Objavil sa tam iba na chvíľu a zasa zmizol. Chcel som si vypočuť diskusiu po premietaní, tak som si ho pozrel znova.
Nebudem písať obsah filmu. Ak môžete, choďte si ho pozrieť.
Cooltúra vôbec nie je o kultúre. Je o gýči. O peniazoch, ktoré za tie gýče dostávajú ich autori. Vedia, že to nieje umenie. To ich ani nezaujíma. Hlavne že ľudia platia, že je sledovanosť.
Nikdy som si nerobil ilúzie, že bude ozajstné umenie zaujímať väčšinu ľudí. Vždy sa tomu intenzívne venovalo iba malé percento. Je to o našej pohodlnosti. Málokomu sa chce ísť do hĺbky. Radšej si večer pustíme televízor a čakáme ako nás bude niekto zabávať. Stačia nám jednoduché riešenia, futbal alebo trochu alkoholu...
Na druhej strane je autor filmu. Trochu ho obdivujem, že sa niekoľko rokov dokázal hrabať v tom blate. Nemal by som žalúdok na to, aby som išiel do nejakej vojnou zmietanej krajiny fotiť mŕtvych. Toto sa mi zdá podobné.
Rád vidím na svete to "pekné". Aj keď to nie je vidieť hneď na prvý pohľad a treba sa k tomu niekedy aj komplikovanejšie dostávať. Ale terapia šokom, ak otvorí oči čo i len jednému človeku, možno má tiež svoj zmysel.
Netreba presviedčať presvedčených. Treba to ukázať tým, ktorí to v sebe mali, ale rokmi to sami v sebe potlačili, alebo úplne zabili.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu