reklama

Prečo pribúdajú stále nové kríže popri cestách

Bude to onedlho už rok, čo som zmenil zamestnanie a každodenne chodievam do roboty autom. Cesta do dvanásť kilometrov vzdialenej dediny sa stala za ten čas rutinou. Jediné, čo sa okrem rozostavanej diaľnice a ročných období mení, je množstvo krížov popri ceste. Niekedy úplne nepochopiteľne na sto - dvesto metrovej rovinke, kde človek nečaká, že by tam mohol niekto zahynúť pri autonehode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)
Obrázok blogu

Prečo tie kríže pribúdajú som mal možnosť pochopiť dnes.
Vracali sme sa z Ružomberka do Martina. Dosť veľa aut na ceste na to, že bola sobota popoludní.
Išli sme v kolóne predpísanou deväťdesiatkou. Napriek slušnej rýchlosti sa každú chvíľu vyrútil spoza nás nejaký samovrah a začal kolónu predbiehať.
Na jednom rovnom úseku som zrazu zbadal že asi tri či štyri autá predo mnou začali brzdiť. Pribrzdil som aj ja.
Šikovník spoza mňa využil spomalenie kolóny a aj to, že nikto nejde oproti, aby nás možno stovkou obehol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V tom som všetko uvidel ako v spomalenom filme, aj keď sa to odohralo behom pár sekúnd.
Tri autá pred mnou brzdili preto, lebo prvé odbočovalo doľava na poľnú cestu. V strede nebol odbočovací pruh.
Predbiehajúce auto si nevšimlo brzdiace autá a veľkou rýchlosťou kolónu predbehlo. Chýbalo naozaj iba pár centimetrov a bolo by v plnej rýchlosti vpálilo do boku odbočujúceho auta. Sedeli v ňom na zadných sedadlách v autosedačkách dve malé deti.
Našťastie sa nič nestalo.
Auto stihlo odbočiť, ostatné sa zasa rozbehli deväťdesiatkou.
Iba v ústach zostala horkastá príchuť pri predstave, čo sa mohlo stať. 

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu