reklama

Na Žiarsku chatu a ešte kúsok vyššie

Keď v roku 2009 spadla v Žiarskej doline storočná lavína, chcel som sa na to ísť pozrieť. Vtedy sa mi to nepodarilo. Dostal som sa tam až túto nedeľu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Po asi hodine šľapania po trochu zľadovatelej ceste sme sa dostali ku koncu lavínoviska. Tam kde stál kedysi mladý les je teraz rúbanisko, ťahajúce sa možno kilometer až ku chate.

Obrázok blogu

Musela to byť riadna sila, keď sneh dokázal povyvracať stromy na takom dlhom úseku.

Obrázok blogu

Lavína vtedy zasiahla aj okraj chaty.

Obrázok blogu

Pri celkom peknom počasí sme stretali lyžiarov, turistov, skialpinistov, ale aj takýchto prechádzkárov.
Viac ako hodinu a pol tlačili kočík až ku chate.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pretože bol dobrý sneh - vôbec sme sa nezabárali, rozhodli sme sa vystúpiť ešte asi hodinu chôdze vyššie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pohľad do doliny, kadiaľ sme pred chvíľou vystupovali.

Obrázok blogu

A pohľad na končiar Baranca.

Obrázok blogu

Tam, kam by som mal niekedy problém odvážiť sa v lete, šliapali teraz skialpinisti. Niektorí s lyžami, niektorí iba s batohmi na chrbte.

Obrázok blogu

Chytal ma z toho závrat. Vyšli sme ešte kúsok vyššie, najedli sme sa a pomaly sme začali schádzať naspäť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už som dlhšie potreboval zasa sa trocha prejsť.
Všetky obrázky sa kliknutím zväčšia.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu