reklama

Dilema

dilema -y -lem ž. nevyhnutnosť voliť medzi dvomi protichodnými možnosťami: mučivá dilema;stáť pred dilemouKrátky slovník slovenského jazyka 4. doplnené a upravené vydanie. Veda 2003.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Prvý krát som to slovo počul na strednej škole. Použilo ho dievča, ktoré som mal rád. (Bola o pár mesiacov staršia a bola z mesta. Preto bola aj múdrejšia.)
Rozhodovala sa vtedy medzi mnou a našim spoločným spolužiakom.
Dilemu vyriešila. So spolužiakom sú skoro dvadsaťpäť rokov manželia, Ja som vtedy zostal sám, sklamaný, ale aj poučený. Kúpil som si "cudzník", ako ona volala slovník cudzích slov a študoval som. Dnes musím riešiť ďalšie dve dilemy.
Keď som sa vybral do Tesca, mohol som sa tam dostať cez železničnú trať dvomi spôsobmi. Buď cez koľajnice, kde svietila tabuľa s nápisom:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



A kde občas stoja na druhej strane policajti a dávajú pokuty.

Obrázok blogu



Alebo ísť po zľadovatelom nadchode.

Obrázok blogu
Obrázok blogu



Aby som bol objektívny, ľad bol miestami posypaný drobnými kamienkami, ale nebolo to účinné. Starší ľudia mali dosť veľký problém prejsť, pridržiavajúc sa studeného kovového zábradlia.

Obrázok blogu



Pritom by stačilo, keby ten nadchod niekto pravidelne čistil od snehu, tak ako si my čistíme chodník pred domom. Tu po ľade nie je ani stopy.

Obrázok blogu



Je to fotené dnes o pätnásť minút neskôr ako predchádzajúce fotky. (Toľko mi trvala cesta od zľadovatelého nadchodu domov.)

Druhou dilemou je moja budúca robota. Odoslal som na internetové servery môj životopis aj s popisom, v akých oblastiach by som chcel pracovať.
Prišli nejaké ponuky, reagoval som na niekoľko inzerátov. No stále je to podobné ako s tým zamrznutým chodníkom. Môžem sa vybrať po ňom, alebo ísť radšej zakázanou cestou cez koľajnice, kadiaľ chodí väčšina?

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu