reklama

Vlaky

Zasa bolo cítiť vôňu spáleneho uhlia a počuť rytmický zvuk vyrážajúceho dymu a pary z komína.Zasa ma to dojalo.Každý rok okolo 1.júna, keď vrútocká výhrevňa poriada deň detí, vráti sa mi na okamih detstvo.Je to presne tak ako vtedy. Ale iba sekundu - dve, kým si neuvedomím, aké je všetko iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Prší. Sedím dnes pred obedom na martinskej stanici. Do príchodu parného vlaku je ešte asi pol hodny. Na opustenej stanici fotím grafitti nastriekané na jednom z vagónov.

Obrázok blogu

Pár minút pred príchodom vlaku sa začínajú objavovať prví ľudia. S fotoaparátmi, s malými deťmi.
Lenže v staničnom rozhlase zahlásia:
"Príchod mimoriadneho parného vlaku z Prievidze sa z technických príčin odkladá na neurčito."
Pravdepodobne má parná lokomotíva niekde na trati poruchu.
Aby som neprišiel o čaro spomienok, presúvam sa do depa vo Vrútkach. Je čo fotiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okrem parných lokomotív aj motorové vlaky

Obrázok blogu

alebo Sergeja.

Obrázok blogu

To boli lokomotívy môjho detstva.Vždy som obdivoval posunovačov, ktorí sa nebáli vliezť medzi vagóny a spájať a rozpájať ich.
Vedel som, že by som to nikdy nechcel robiť.

Obrázok blogu

Fotiť lokomotívy na takejto akcii je dosť ťažké. Treba dlhšie čakať, kým "netrčia" z nich deti, alebo aj dospelí.
Nakoniec mi pomohol dážď. Ľudia sa na chvíľu skryli a tu je výsledok:

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Detstvo na stanici pripomenul aj zreštaurovaný elektrický vozík. Presne taký istý som vídaval na púchovskej stanici.

Obrázok blogu

Rozpršalo sa ešte viac. V depe končím.
Na internete som si našiel cestovný poriadok všetkých parných vlakov, ktoré v ten deň prechádzali Martinom. Skúsim si počkať ešte na jeden.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za tri hodiny to na stanici v Martine vyzerá nádejne. Ľudí čaká oveľa viac. Takmer presne na minútu zahlásia príchod vlaku na tretiu koľaj. Aj výpravca si pripravil fotoaparát.

Obrázok blogu

Zarazilo ma, že je lokomotíva otočená opačne. Celú cestu z Kremnice cúvala.
A za ňou je tak isto otočená druhá.

Obrázok blogu

Našiel som si miesto, odkiaľ sa dala vyfotiť bez okolostojacich fotografov.
No diváci niekedy nevadili.

Obrázok blogu

Na poslednom obrázku je vlak v plnej kráse pri odchode zo stanice smerom do Vrútok.

Obrázok blogu
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu