reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x
reklama

Súkromné

Inšpirované C. G. Jungom V

Miro Jankes

Inšpirované C. G. Jungom V

Keby sme na začiatku života dostali návod, ako ho prežiť. (Je otázne, či by sme tie inštrukcie dokázali od začiatku chápať a či by sme sa to aj snažili všetko dodržať.) Od malička nás formuje prostredie, v ktorom vyrastáme.

  • 2. máj 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 487x
  • 4
Inšpirované C. G. Jungom III

Miro Jankes

Inšpirované C. G. Jungom III

Snová imaginácia. Sedel som v červenom aute. Stálo vo vestibule presklenej budovy. Mal som na hlave všetky moje tri čiapky. Zložil som skúšku. Bolo treba za ňu zaplatiť. Myslel som si, že mi 50 € bude stačiť. Viac som nemal.

  • 5. jan 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 403x
  • 0
Maľba

Miro Jankes

Maľba

Znova si čítam rozhovory s C.G. Jungom. V jednom z nich hovorí o pudovej stránke, ktorú má v sebe každý z nás. O tom, ako sa ju snažíme potlačiť, prípadne ju ignorovať. Pre náš zdravší a vyrovnanejší život je, podľa neho

  • 31. okt 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 217x
  • 0
Suchý február

Miro Jankes

Suchý február

Tú informáciu som našiel niekde na internete. Že je dobré aspoň jeden mesiac v roku vôbec nepiť. Dá sa s tým skontrolovať, či človek už potrebuje protialkoholické liečenie, alebo to môže ešte na nejaký čas odložiť.

  • 1. mar 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 499x
  • 3
Rok 2013 v obrázkoch

Miro Jankes

Rok 2013 v obrázkoch

Nemám rád ľudí, ktorí namiesto toho aby ukázali, čo za minulý rok urobili, vyťahujú výhovorky: "Bolo málo času. Museli sme chodiť do roboty. Na budúci rok to bude určite lepšie."Aj ja som chodil do roboty. Často ma to vôbec nebavilo. Počítal som hodiny do konca smeny ... Napriek tomu som sa aj ja občas utrhol a nafotil som si niečo pre seba.

  • 8. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 834x
  • 1
reklama
Našiel som možno formu mojich budúcich fotiek

Miro Jankes

Našiel som možno formu mojich budúcich fotiek

Prvý snímok som vyfotil ráno okolo desiatej pri peknom slnečnom počasí.Druhý z toho istého miesta večer po západe slnka.V počítači som to spojil. Vznikla surealisticky nasvietená scéna reálnej krajiny.Výsledkom nie je dokonalý obrázok. Je to iba zobrazenie princípu.Tma nekonečna a súčasne oslnivý záblesk terajšieho okamihu.Vedel by som takto nafotiť všetko.Presne toto som chcel nájsť.

  • 7. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 987x
  • 5
Dedo a vnučka

Miro Jankes

Dedo a vnučka

Nikdy som si nemyslel, že sa niekedy ožením. Že budem mať dcéru a syna a že so svojou ženou (alebo skôr ona so mnou} vydržím dvadsaťpäť rokov.Nikdy som si nemyslel, že budem mať maličkú vnučku.

  • 7. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 562x
  • 8
Osobnosti

Miro Jankes

Osobnosti

Je to tak na svete vymyslené, že sa človek od narodenia až do smrti stretáva s celým spektrom ľudí. Niektorí nás v dobrom, či v zlom poznačia na celý život, niektorých si ani nevšimneme.Asi som mal obrovské šťastie, že som sa v svojich zamestnaniach doteraz stretával často so skutočnými osobnosťami.

  • 12. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 804x
  • 7
Strihanie benjamína

Miro Jankes

Strihanie benjamína

Keď som sa pred dvadsiatimi štyrmi rokmi ženil, do manželstva som si priniesol iba jednu rysovaciu dosku, nejaké oblečenie a dva malé stromčeky, ktoré som sa dlhší čas snažil vytvarovať na bonsai - e.Vysadil som do misiek so stromčekami aj mach, aby sa celá scenéria podobala trpasličej krajine. Každý deň som mach rosil, aby nevyschol.

  • 23. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 683x
  • 6
Cesta domov

Miro Jankes

Cesta domov

Hodiny na neďaľekej kostolnej veži budú o chvíľu biť pol druhej. Pozerám von strešným oknom v dcérinom byte. Posledný pohár bublinkovej vody a pôjdem. Čaká ma ešte 1 400 km na Slovensko.

  • 22. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 327x
  • 5
reklama
Príchod jari

Miro Jankes

Príchod jari

Trvalo jej to päť dní. Fotené z kuchynského okna.

  • 20. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 583x
  • 20
Moje prvé výberové konanie

Miro Jankes

Moje prvé výberové konanie

Do modernej budovy som prišiel 15 minút pred dohodnutým termínom.Bol štvrtok pred desiatou. Dva dni predtým mi okolo siedmej večer zazvonil mobil. Ženský hlas sa ma pýtal či som Miroslav Jankeš. Povedal som že nie. Že sa volám Jankes. A chcel som položiť. Nemám rád, keď ma niekto otravuje cez telefón s kadejakými "výhodnými ponukami", alebo prieskumami spokojnosti.Žena v telefóne sa ospravedlnila a spýtala sa, či životopis, ktorý som uverejnil na jednom z webových portálov, ktoré ponúkajú prácu, je ešte aktuálny. Povedal som že áno.Žena ma požiadala, či by som neprišiel vo štvrtok na výberové konanie do ich spoločnosti.Spýtal som sa o akú prácu ide. Povedala mi, že chcú obsadiť viac miest a všetko záleží na výsledkoch, ktoré dosiahnem.Sľúbil som, že sa pokúsim prísť. Vypýtal som si jej telefónne číslo. Ona ešte dodala, aby som si priniesol pero.

  • 20. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 433x
  • 24
Z denníka

Miro Jankes

Z denníka

14. novembra 2009Zobudilo ma prenikavé zvonenie telefónu. Rozospatý som k nemu pomaly šiel. Zazvonil možno aj šesťkrát.Práve sa mi sníval pekný sen. Bolo to niekde pred Jihlavou. Cestoval som vo vlaku. Vedel som, že mám v Jihlave prestupovať. ( Vlak pravdepodobne nešiel ďalej.) Ja som cestoval do Brna. V Jihlave všetci ľudia vystúpili. Vystupovala aj mladá žena s deckom. Pýtala sa ma na dcéru. Vôbec som ju nepoznal.

  • 15. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 114x
  • 2
ONA a ON

Miro Jankes

ONA a ON

Napísal som poviedku. Poslal som ju do súťaže Poviedka 2009, ale porote sa nepáčila. Je škoda, že sa nikdy nedozviem prečo.

  • 15. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 802x
  • 0
Pokus o román (pokračovanie)

Miro Jankes

Pokus o román (pokračovanie)

Chlapec sa narodil zdravý. Aj keď bol trochu menší, než obvykle novorodenci bývajú, nič podstatné mu nechýbalo.Iba priedušky pár mesiacov po narodení nepracovali stopercentne, preto sa musel načas vrátiť do nemocnice.Nič si nepamätal. Všetko sa musel učiť úplne od začiatku.Najskôr vnímať okolitý svet, potom rozprávať, chodiť.Niektoré udalosti si z toho obdobia zapamätal až do smrti.

  • 26. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 700x
  • 0
reklama
Základné inštrukcie (úryvok)

Miro Jankes

Základné inštrukcie (úryvok)

Narodíš sa 19.9.1963. Chvíľu som sa s tými číslami bavil. Ľahko sa to dá zapamätať.(V ten istý deň sa narodí aj Alessandra Martines. Keď vyrastie, bude hrať princeznú Fantagíro.)Vybral som ti mužské telo. Nie príliš dokonalé. Také obyčajné. Až skoro podpriemerné. Narodíš sa obyčajným ľuďom. Nebudú bohatí, ale nebudeš ani hladovať.

  • 25. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 743x
  • 0
Mám rád bezdomovcov a vyberačov kontajnerov

Miro Jankes

Mám rád bezdomovcov a vyberačov kontajnerov

Keď chodil po smetiskách môj otec, strašne som sa hanbil. Prinášal domov vyhodené veci, o ktorých hovoril, že sa mu časom zídu. Z prineseného použil možno 1 %. Všetko ostatné sa hromadilo bez úžitku na našom dvore.

  • 23. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 174x
  • 25
Cesta do rodnej dediny II

Miro Jankes

Cesta do rodnej dediny II

Spory o pozemky po mojích rodičoch ma prviedli zasa do rodnej obce. Treba prísť na schôdzu výboru Urbáru, aby som sa dozvedel, že tam kde otec a mama prežili celý život, kde mala babka postavený drevený dom a kde sme desaťročia s rodičmi a súrodencami sadili zemiaky a zväzovali jačmenné klasy do "panákov", som vlastne cudzincom. A pravdepodobne ním aj zostanem.

  • 6. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 863x
  • 9
Čo ukázať cudzincovi zo Slovenska za päť dní

Miro Jankes

Čo ukázať cudzincovi zo Slovenska za päť dní

Zať prišiel z Belgicka na Slovensko prvý krát a iba na pár dní. Ako mu predstaviť Slovensko tak, aby na neho nikdy nezabudol?

  • 28. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 332x
  • 48
Na Slovensku je to tak - dokončenie

Miro Jankes

Na Slovensku je to tak - dokončenie

Spal iba šesť hodín. Bolo to tak už roky, že mu stačilo presne šesť hodín, aby si dokonale oddýchol. Únava z minulých dní sa stratila. Keby zostal dlhšie v posteli, určite by už nezaspal. Vonku tma a v kužeľoch pouličných lámp sa prevaľovala hmla. Vstal a dve hodiny sa snažil čítať knihu, ktorú si kúpil predvčerom v Bratislave. Boli to eseje jeho obľúbeného spisovateľa. No nedokázal sa sústrediť. Mysľou mu stále behali okamihy predchádzajúcich dvoch dní. Rozmýšľal aj nad tým, čo ho ešte čaká.

  • 20. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 805x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu