reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x
reklama

Autozážitky

Pokuta z Nemecka

Miro Jankes

Pokuta z Nemecka

Počas letných prázdnin sme prechádzali autom cez Nemecko do Belgicka a naspäť. Tú cestu absolvujeme každoročne aspoň raz. Chodievame pravidelne navštíviť dcéru, ktorá tam býva s rodinou.

  • 13. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 993x
  • 70
Do Bratislavy

Miro Jankes

Do Bratislavy

Ráno vstaneš. Čaká ťa dlhá cesta autom. Obávaš sa, či všetko dobre dopadne. Berieš si so sebou batoh s fotoaparátom. Čo keby náhodou... Trochu sa ti chce spať. Zastavíš na odpočívadle po prvých sto kilometroch.

  • 30. jún 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Neverím, že sa tento rok preveziem po diaľnici medzi Dubnou Skalou a Turanmi

Miro Jankes

Neverím, že sa tento rok preveziem po diaľnici medzi Dubnou Skalou a Turanmi

Zvykol som si raz za rok nafotiť si, ako pokračuje stavba diaľnice. Podľa pôvodného plánu som sa po nej mal koncom tohoto roka už previezť. Na celej stavbe je ale vidieť príliš málo ľudí, aby sa to stihlo. Myslím, že oveľa reálnejší termín dokončenia bude niekedy v druhej polovine budúceho roku.

  • 12. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 093x
  • 4
Stavba diaľnice medzi Dubnou Skalou a Turanmi - návšteva po roku

Miro Jankes

Stavba diaľnice medzi Dubnou Skalou a Turanmi - návšteva po roku

Po roku som si prešiel všetky rozostavané časti diaľnice. Na mnohých miestach je urobený kus roboty. Lávka medzi Vrútkami a Kľačanmi je takmer hotová. Výstavba diaľnice je asi v polovici. Ako to tu vyzeralo pred rokom možno vidieť v mojom článku z vlaňajška - link ku nemu je dole pod článkom. Keď sem prídem zasa o rok, malo by byť všetko pár mesiacov pred dokončením.

  • 9. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 690x
  • 1
100 000 kilometrov

Miro Jankes

100 000 kilometrov

V pondelok 25. marca sa mi po pol šiestej ráno na tachometri číslo 99 999 zmenilo na 100 000. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby sa to stalo človeku, ktorý sa odmalička teší na to, ako si kúpi auto. Ako bude jazdiť a nevie sa dočkať osemnástych narodenín, aby si urobil vodičák. Ja som nič také necítil. Do svojich 45 rokov som ani nepočítal, že niekedy nejaké auto budem potrebovať.

  • 28. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Prečo pribúdajú stále nové kríže popri cestách

Miro Jankes

Prečo pribúdajú stále nové kríže popri cestách

Bude to onedlho už rok, čo som zmenil zamestnanie a každodenne chodievam do roboty autom. Cesta do dvanásť kilometrov vzdialenej dediny sa stala za ten čas rutinou. Jediné, čo sa okrem rozostavanej diaľnice a ročných období mení, je množstvo krížov popri ceste. Niekedy úplne nepochopiteľne na sto - dvesto metrovej rovinke, kde človek nečaká, že by tam mohol niekto zahynúť pri autonehode.

  • 7. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 236x
  • 52
Stavba diaľnice medzi Dubnou Skalou a Turanmi

Miro Jankes

Stavba diaľnice medzi Dubnou Skalou a Turanmi

sa po trojročnej prestávke konečne rozbehla.Na jeseň minulého roku som si prešiel všetky rozostavané časti. Stavbári odišli. Železné tyče, trčiace z betónových základov zhrdzaveli. Miesta po vysekaných kríkoch a stromoch začali znovu zarastať.

  • 2. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 791x
  • 7
Sedemnásty november

Miro Jankes

Sedemnásty november

Tak ako na Veľkonočný Pondelok utekám z mesta, aby som sa nemusel  zúčastňovať stereotypných oblievačkových rituálov, tak som dnes ráno vypol všetky rádiá a televízne stanice, aby som nemusel počúvať tú primitívnu odrhovačku: "Sľúbili sme si vydržať..." a všetky tie drísty okolo.Som strašne rád, že pred dvadsiatimi rokmi zanikla tá totálna blbosť - socializmus. Som rád, že pri tom nemusel nikto zomrieť. No vadia mi ľudia, ktorí sa s tým zviezli a ktorým z toho "narástli hrebienky".

  • 17. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 603x
  • 7
Vidieť Atlantik a vrátiť sa domov

Miro Jankes

Vidieť Atlantik a vrátiť sa domov

alebo cestopis v dvanástich obrazoch

  • 11. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 884x
  • 6
Do Prešova a hneď naspäť

Miro Jankes

Do Prešova a hneď naspäť

Dcéra mala dnes obhajobu bakalárky a posledné štátnice. Išiel som s ňou ešte za tmy, zobrať veci z internátu. V poslednom čase si beriem so sebou všade fotoaparát. Čo ak sa náhodou objaví niečo zaujímavé?

  • 15. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
reklama
Bojnický zámok zvonka

Miro Jankes

Bojnický zámok zvonka

Dnes bolo zasa "fotografické" počasie. Kým zapadne slnko, skúsim nájsť nejaké nové pohľady.

  • 14. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Takmer dopravná nehoda v priamom prenose

Miro Jankes

Takmer dopravná nehoda v priamom prenose

Išiel som v zelenožltom aute (obr.1) z Martina do Sučian. Keď som sa približoval ku kruhovému objazdu, vychádzal z neho biely kamión.

  • 19. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
2 813 kilometrov za štyri dni

Miro Jankes

2 813 kilometrov za štyri dni

Štvrtok 18. septembra pár minút po šiestej ráno. Včera som natankoval plnú nádrž, kúpil som si na pumpe slovenskú mesačnú dialničnú nálepku. Všetko, čo potrebujeme na štvordňovú expedíciu sme so ženou, synom a jeho frajerkou zabalili. Štartujeme. Smer - Belgicko. Pretože sme riadne naložení, upravujem ešte nastavenie stretávacích svetiel, aby som neoslňoval oprotiidúce autá. Ako prechádzame rannými uličkami Martina, osvetlenými iba pouličnými lampami, uvedomím si, že som vôbec netušil, že sa práve tadiaľto ide do Belgicka.

  • 23. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Brno

Miro Jankes

Brno

Najskôr sa tam treba dáko dostať. Niekto použije sedemmíľové čižmy, iný pricestuje vlakom.

  • 6. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Obrázky z predĺženého víkendu

Miro Jankes

Obrázky z predĺženého víkendu

Za štyri dni sa toho dá vidieť naozaj veľa. Hneď za plotom Kalvária.

  • 31. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Sedemmíľové čižmy II

Miro Jankes

Sedemmíľové čižmy II

Donedávna sa moje dni podobali jeden druhému ako v tom prirovnaní o vajciach. Prišiel som často unavený z roboty okolo tretej, dve – tri hodinky som si pospal, potom niečo porobil doma alebo na počítači a neskoro večer pozrel (ak dávali) klubový film na STV2 alebo ČT2. Spať som išiel okolo pol jednej v noci.

  • 16. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Sedemmíľové čižmy

Miro Jankes

Sedemmíľové čižmy

Sú tri hodiny popoludní. Vrátil som sa z roboty. Keď som si už tie čižmy kúpil, treba ich používať. Jeden krok a zrazu som v Podbieli.

  • 12. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
300 kilometrov

Miro Jankes

300 kilometrov

Od kúpy nášho prvého auta prešiel mesiac. Najazdil som viac ako 1 500 km v blízkom okolí Martina. Je načase vyraziť do širšieho sveta.

  • 5. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Jazda na slovenských cestách je ako ruská ruleta

Miro Jankes

Jazda na slovenských cestách je ako ruská ruleta

Od stredy som začal jazdiť na svojom prvom aute. Som totálny zelenáč. Za tých pár dní som najazdil iba 133 km.

  • 29. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Po rokoch som sa vrátil do autoškoly

Miro Jankes

Po rokoch som sa vrátil do autoškoly

Vodičák som si urobil v mojích 37 rokoch v októbri 2000. Mal som také obdobie, že som sa chcel vysťahovať s rodinou zo Slovenska a švagor žijúci v zahraničí mi odporúčal si ho urobiť. Odchod vtedy padol ale vodičák mi zostal. Chýbalo iba auto, na ktorom by som sa po skúškach naučil šoférovať.

  • 22. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu