reklama

Makaróny s cesnakom, paradajkami a tuniakom

Pokračujem v uverejňovaní fotoreceptov z mojej rubriky Kuchárska kniha pre úplných začiatočníkov. Toto jedlo dokáže pripraviť aj človek, ktorý ešte nikdy v živote nič neuvaril.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo potrebujeme:

jednu hlávku cesnaku (asi 10 strúčikov)
tri paradajky
makaróny (Ja som použil celé 500g balenie z tvrdozrnnej pšenice)
dve malé konzervy tuniaka vo vlastnej šťave. (Môže byť aj v oleji)
olej
soľ
čierne mleté korenie
tvrdý syr na strúhanie

Ako to urobíme:

Hlávku cesnaku rozoberieme, jednotlivé strúčiky olúpeme a nakrájame na asi 1 mm hrubé plátky.

nakrájaný cesnak
nakrájaný cesnak (zdroj: Miro Jankes)

Na panvicu nalejeme trochu oleja. Na ňom cesnak mierne opražíme.

Umyjeme si tri paradajky.

paradajky
paradajky (zdroj: Miro Jankes)

Ja som ich zbavil zelených stôp po stopkách a olúpal som ich, pretože nemám rád tuhú šupku v jedle.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
olúpané paradajky
olúpané paradajky (zdroj: Miro Jankes)

Nakrájal som ich na kocky a pridal k opraženému cesnaku. Spolu som to na miernom ohni dusil kým sa paradajky takmer nerozpadli.
 

paradajky s cesnakom
paradajky s cesnakom (zdroj: Miro Jankes)

Otvoril som si dve konzervy tuniaka. Použil som tuniaka vo vlastnej šťave. Môže sa použiť aj tuniak v oleji. Pridal som to do udusených paradajok a nechal prejsť varom. Trochu som to okorenil mletým čiernym korením a tiež trochu posolil.
 

omáčka
omáčka (zdroj: Miro Jankes)


Do väčšieho hrnca som si dal zovrieť vodu. Osolil som ju jednou malou lyžičkou soli.
Keď voda zovrela, vložil som do nej makaróny a za neustáleho miešania som ich na miernom ohni podľa návodu varil asi 12 minút.
 

makaróny
makaróny (zdroj: Miro Jankes)
vriaca voda
vriaca voda (zdroj: Miro Jankes)

Keď boli makaróny uvarené, precedil som ich cez sitko a zmiešal s pripraveným tuniakom.
Na vrch som nasypal trochu nastrúhaného tvrdého syra.

Dobrú chuť.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
makaróny veľký
makaróny veľký (zdroj: Miro Jankes)
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu