reklama

Rozhovor s Antonom Šoukalom - IV časť

V poslednej časti nášho rozhovoru s Antonom Šoukalom sú ukážky z jeho kresieb, obrazov a niektoré fázy z animovaných filmov.K obrázkom pripísal tieto komentáre:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Obrázok z názvom „burina“ som nakreslil v lete v roku 2003 tužkou podľa reálu. Boli sme s rodinou na chate pod Stráňami. Ako si spomínam, sedel som v záhrade na lehátku, keď ma zaujal plastický tieň na bielej stene za rastlinou. Nemal som fotoaparát, tak som si to nakreslil tužkou na čistú poslednú stranu knihy, ktorú som vtedy čítal. Už si nespomínam ktorá kniha to bola.

Obrázok blogu

Tento obrázok je kompiláciou rôznych útvarov. Inšpiroval ma stredoveký maliar Bosch.

Obrázok blogu

Asi v roku 1996 som napísal snovú poviedku „Objavme vesmír“. Na motívy poviedky som nakreslil náčrt reálií. Obrázok bol raz tak široký. Toto je len ľavá polovica. Neskoršie som namaľoval aj farebnú verziu. Obraz bol príliš široký. Rozrezal som ho na dve rovnako veľké polovice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokúšal som sa aj o akvarelovú techniku maľby ale je to príliš náročné. Nemal som trpezlivosť. Lebo čo sa raz na papier štetcom položí, už sa to nedá zmeniť.

Obrázok blogu

Nasledovné obrázky ukazujú, ako mohli moje filmy vyzerať, keby v tej dobe, keď som ich tvoril, existovalo video. Mohol som použiť len nefarebný 8 mm film.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu



Ďakujem za rozhovor, za poskytnuté materiály a za súhlas s uverejnením.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu