reklama

Týždeň na Istrii

Vybrali sme sa k moru. Nič sme si dopredu nezaisťovali. Pozrel som si iba na internete spôsob platenia poplatkov na dialniciach v krajinách, ktorými musíme prejsť, rozdiely v dopravných predpisoch a maximálne rýchlosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vyrazili sme okolo štvrtej ráno z Martina cez Žilinu, Bratislavu, Viedeň, Graz, Maribor, Ľubľanu, Koper do Poreča.
(Auto som mal pred pol rokom na prehliadke po 60 000 najazdených kilometroch a malo by byť v poriadku.)
Je to celkom príjemná cesta po dobrých dialniciach.
Medzi Martinom a Žilinou sa dialničný tunel stavia od roku 1998. Jeho skutočná stavba sa ešte ani nezačala.
Cez Slovinsko sme prešli asi piatimi tunelmi, z ktorých tri sú dlhé skoro po tri kilometre.
Ľudí, ktorí môžu výstavbu tunela na Dubnej Skale ovplyvniť, by som tam zobral povinne pár krát na exkurziu.
Čím sme boli bližšie cieľa, tým bolo lepšie počasie.
V Chorvátsku sme boli pri mori už niekoľko krát. No na Istrii som pred skoro dvadsiatimi rokmi prvý krát v živote videl more.
V Poreči sme prešli niekoľko turistických kancelárií. Hľadali sme lacnejšie ubytovanie blízko mora. No všade nám povedali, že je vrchol turistickej sezóny a nič také nezoženieme. Všetko je dopredu dávno obsadené.
Nakoniec sme mali šťastie a okolo piatej podvečer sme boli ubytovaní.
Vyhovovala nám cena aj kvalita. Akurát to bolo od mora asi jeden a pol kilometra ďaleko. Máme auto, nie je problém.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poreč

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pula

Do Puly sme sa pri našej prvej návšteve Istrie pred rokmi nedostali. Nemali sme vtedy auto a fakultatívny výlet sa nám zdal príliš drahý.
Preto som si nenechal ujsť jej návštevu teraz.
Vedel som, že v je tam podobný amfiteáter ako Koloseum v Ríme. Dokonca je na zadnej strane chorvátskej 10 kunovej bankovky.
Parkovisko pri amfiteátri bolo miestom, ktoré som si naťukal do GPS-ka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Amfiteáter je oveľa väčší, než som si predstavoval. A je dosť zachovalý. Prešli sme si ho zdnu aj zvonka. Pod amfiteátrom je malé múzeum s vykopanými amforami,

Obrázok blogu
Obrázok blogu

s rekonštruovanými lisovacími zariadeniami na výrobu olivového oleja alebo na lisovanie hrozna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po prehliadke amfiteátra sme sa vybrali do centra.
Mám rád, keď pri náhodnom túlaní sa neznámym mestom narazím na nejaký zaujímavý objekt.
Prvým z nich bol Sergiov triumfálny oblúk.

Obrázok blogu

Podľa stôp na ploche námestia bol pravdepodobne súčasťou mestských hradieb.
Tie som si o deň neskôr prešiel dookola.
V strede historickej časti som objavil Augustov chrám. Nebol som ešte v Grécku na Akropole, tak som sa potešil aj takémuto maličkému kúsku antiky.

Obrázok blogu

Počas týždňového pobytu sme našli viacero pekných a zaujímavých miest a objektov, ktoré som si ukradol domov v mojom fotoaparáte.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu