reklama

Kuchárska kniha pre úplných začiatočníkov

BORŠČČo by sme mali mať doma: oheň alebo plynový, prípadne elektrický sporák5 litrový hrniec s pokrievkoudrevenú vareškuostrý nôž na krájanie mäsa a cvikledrevenú doštičku - lopárikstrúhadlozdroj pitnej vody

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Čo treba kúpiť:
mäso:
- hovädzie predné (v obchode mi predali asi trištvrte kila - menej nechceli, použil som polovinu. Druhú som odložil do mrazáku)
- bravčový bôčik bez kosti asi 200 g
1/4 kg kyslej kapusty ( tú som nekupoval - máme ju každý rok natlačenú v sude). Dá sa kúpiť balená napríklad v Tescu. Môže sa použiť aj obyčajná hlávková, k tej sa ale musí pri varení boršču pridať korenie a ocot
1 stredne veľká cvikla
2 mrkvy
1 petržlen
2 strúčky cesnaku ( v obchode sa dá kúpiť iba celá hlávka)
paradajkový pretlak
bobkový list
soľ

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa to robí:
Na drevenom lopáriku som si nakrájal hovädzie mäso na menšie kocky.
Do hrnca som nalial 1 a 1/2 litra studenej vody. Do nej som vložil nakrájanú hovädzinu a začal to na miernom ohni variť.
Kým sa hovädzina varila, nakrájal som si na kocky bravčový bôčik a cviklu.
(Recept na boršč som si stiahol z internetu z troch rozličných stránok, preto je môj recept zlúčeninou všetkých troch.)
Nakrájanú cviklu som premyl pod tečúcou studenou vodou v sitku.
Keď bola hovädzina napoly uvarená - asi po jeden a štvrť hodine, pridal som bravčový bôčik a cviklu.
V jednom z receptov píšu, že cvikla sa má vkladať do vriacej vody, aby nesčernala.
Kým sa toto všetko varilo, očistil som si dve mrkvy a jeden petržlen - všetko asi 12 cm dlhé kúsky.
Nabral som zo suda kyslú kapustu.
Kapustu som premyl takisto v studenej vode a nakrájal na menšie kúsky. Do toho som nastrúhal nahrubo mrkvu a petržlen. Keď bolo mäso takmer uvarené (asi dve hodiny od začatia varenia) a cvikla stratila väčšinu zo svojej farby, pridal som do toho pripravenú zeleninu. Tiež jeden väčší bobkový list a pretlačil som ešte dva strúčky cesnaku.
Pretože vznikla dosť hustá masa, pridal som asi pol litra studenej vody.
Prikryl som to pokrievkou a nechal variť 10 minút.
Po desiatich minutách som pridal jeden paradajkový pretlak.
Nechal to prevrieť + posolil. Na asi 4 litre hotovej polievky som použil necelú polievkovú lyžicu soli.
(Treba soliť radšej postupne na viac krát, aby sa nepresolilo.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pretože viem, akú chuť má boršč v našej závodnej kuchyni - a ten mám rád, dosiahol som takmer identickú chuť. Akurát sa mi zdá, že v robote do výsledného boršču pridávajú ocot a trocha cukru.
Jedli sme to s chlebom.
A chutilo.

Miro Jankes

Miro Jankes

Bloger 
  • Počet článkov:  528
  •  | 
  • Páči sa:  320x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu